wtorek, 7 czerwca 2011

Sprawozdanie ze spotkania Klubu Akademii Mądrego Życia w dniu 6-06-2011

Tematem wiodącym spotkania było przemijanie. Wśród wypowiedzi przewijały się trzy podstawowe myśli: przemijanie jest to coś, co nas wszystkich nieuchronnie czeka. Dlatego należy szukać w życiu swojej misji, która pozwoli nam pozostawić po sobie długotrwały ślad. Ponadto dobrze jest też nie marnować życia na głupstwa, tylko czerpać z niego to co dla nas najlepsze, to co pozwala nam wzrastać i się rozwijać.

W kolejnym punkcie programu, czyli wypowiedziach na temat Sukces na co dzień, pojawiały się różne wątki: pochwała od szefa, od klienta, uzyskanie opinii najbardziej logicznie myślącej osoby wśród grona znajomych, czy też poprowadzenie warsztatów „Mój sukces”, zadbanie o gości weselnych. W głosowaniu wygrał jednak sukces Teresy, która z werwą i uśmiechem opowiedziała o swoim projekcie urządzenia mieszkania w bardziej nowoczesnym stylu.

Pomimo, że na spotkaniu pojawił się gość honorowy Tadeusz Niwiński, frekwencja z nieznanych przyczyn nie dopisała - zawiodło dwóch z zaplanowanych mówców mów programowych. Jedyną mowę programową wygłosił Michał – prezydent klubu. Mowa miała na celu uzyskanie tytułu Mistrza Organizacji i dotyczyła jednego z ogniw systemu TeTa, jakim jest Siła. Główne myśli, jakie zapamiętałam z tej mowy to że wspierająca rodzina, to taki fundament, z którego można czerpać siłę. Jednak najważniejsze jest aby w życiu czerpać siłę z siebie, ze swojego wnętrza i swoich działań oraz z tego, że „to ja decyduję o swoim życiu”.
Z braku konkurentów mowa Michała była wygłoszona poza konkursem. Nie zmieniło to jednak faktu, że była to mowa wygłoszona w sposób profesjonalny, słuchało się jej z prawdziwą przyjemnością i recenzent nie znalazł w niej nic do poprawienia.

Kolejnym punktem programu było ćwiczenie niespodzianka zaproponowane przez Przewodniczącego Grzegorza. Oprócz znanego już „Podoba mi się w Tobie ..” interesującą odmianą była druga runda, w której każda osoba kończyła frazę „Podoba mi się we mnie ..”.
To dobry pomysł, aby zastanowić się czasem nad sobą pod kątem wyszukiwania swoich mocnych stron, a nie tylko niedociągnięć.

Jako Mistrz Sytuacji Dzidka używając pytań pomocniczych naprowadziła Michała na odpowiedź, co powinien zrobić w związku z zarzutami, jakie postawiła mu firma, z którą współpracował. Pomimo, że Dzidka wystąpiła w tej roli po raz pierwszy, poradziła sobie z nią doskonale – na pewno pomocne było to, że studiuje coaching i ma już pewną wprawę w radzeniu klientom w trudnych sytuacjach.

Łańcuszek mówców z powodu mniejszej niż zwykle ilości osób można było wydłużyć do 1,5 minuty. Mówcy wypowiadali się na różne tematy zadawane znienacka przez swoich przedmówców. Były to: Kocham Polskę, a Łódź szczególnie, Wszystkie aspekty prawdziwej miłości, Moje pasje życiowe, Moje największe marzenie, Sport w moim życiu, Kreatywność,
Moje wymarzone wakacje. O dziwo, Teresie udało się pokonać Mistrza Tadeusza Niwińskiego, który zwykle wygrywał łańcuszek podczas swojej bytności w klubie. Bardzo spodobało mi się to, co Teresa powiedziała na temat „Wszystkich aspektów prawdziwej miłości” . Szczególnie utkwiło mi jedno zdanie z jej wypowiedzi: „Nie pozwalam, aby osoba, która mnie kocha zawładnęła mną”. Myślę, że warto takie motto zastosować również w swoich związkach.
Najlepszym recenzentem w łańcuszku okazała się Dzidka, recenzująca mowę Edwarda „Moje największe marzenie”.

Spotkanie zakończyło się podsumowaniem wygłoszonym przez Generalnego Recenzenta Zbyszka i jego Mistrzów:
Pozytywnego Myślenia – Krysię
Poprawnej Wymowy – Natalię
Czasu – Teresę.

Warto chyba przytoczyć kilka cytatów, które z wypowiedzi uczestników spotkania wynotował Mistrz Pozytywnego Myślenia, czyli ja:
- warto uczestniczyć w warsztatach, bo zawsze się można czegoś nowego nauczyć
- najważniejsze, żeby siłę w życiu czerpać z siebie
- ja decyduję o swoim życiu
- rozwijam się cały czas
- pomimo mojego wieku nie czuję upływu czasu
- podoba mi się mój optymizm
- jestem zadowolony z życia
- nie przechodzę obojętnie, jeśli komuś dzieje się krzywda

Pozostali mistrzowie nie znaleźli większych uchybień ani w formie, ani w panowaniu nad czasem wypowiedzi.

Tematem wiodącym, następnego spotkania w dniu 13-06-2011 będzie „Nieobliczalność”.
Spotkanie poprowadzi Michał.
Mowy programowe wygłoszą: Grzegorz, Dzidka i Zbyszek.

Serdecznie zapraszamy do Klubu.
Krystyna Starnowska - Sekretarz Klubu AMŻ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz